vara-a-tinut-preturile-sus-trei-luni-de-scumpiri-la-apartamente-dupa-chirii-clujul-bate-capitala-si-la_size9

O decizie privind continuarea programelor „Prima casa” si „Prima masina”, in noiembrie

vara-a-tinut-preturile-sus-trei-luni-de-scumpiri-la-apartamente-dupa-chirii-clujul-bate-capitala-si-la_size9

La Finante analizam pentru a vedea exact care a fost impactul, care au fost avantajele, daca au fost alte probleme legate de implementare, de tintele pe care le asteptam. Ma pronunt atunci cand stiu exact care au fost efectele unui astfel de program, pentru ca au fost voci si contra si pro”, a declarat ministrul Finantelor Publice, potrivit Agerpres.

O decizie legata de „Prima casa” va fi luata luna viitoare. „In noiembrie, pentru ca trebuie sa facem bugetul, sa stim exact daca prindem si in anul urmator suma necesara. Tot in noiembrie vom decide si acest lucru”, a spus Teodorovici.

El a explicat ca si in privinta programului „Prima masina” se va proceda la fel.„Este aceeasi abordare si aici. Trebuie vazut ce s-a dorit initial, care au fost eventualele piedici in calea celor care ar fi putut sa acceseze un astfel de program, daca putem sa aducem schimbarile necesare in directia respectiva si daca da il putem mentine, desigur mult imbunatatit”, a completat Teodorovici.

Ministrul a dat ca exemplu Loteria bonurilor fiscale, program care a fost modificat, astfel incat suma alocata ca fond de castiguri sa fie impartita intre mai putini castigatori, crescand astfel valoarea premiilor acordate.

Seful ACAROM:Programul „Prima masina” s-a nascut mort; am cerut extinderea perioadei de rambursare si dobanzi reduse

Programul Prima masina s-a nascut mort, in conditiile in care un client care vrea sa-si cumpere un autovehicul beneficiaza de aceleasi conditii ca si la un credit normal, a declarat, marti, in cadrul Forumului Investitorilor Straini, Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania

„Programul ‘Prima masina’ s-a nascut mort. Chiar aseara am avut ocazia sa discut cu guvernatorul Bancii Nationale pe tema creditului. Cum sa se duca un cumparator sa ia un credit prin ‘Prima masina’, daca el nu are niciun avantaj fata de creditul pe care il ia de la o banca? Am cerut extinderea perioadei de rambursare a creditului de la 5 ani la 7 ani. Spuneti bancilor sa umble la dobanzi, pentru ca daca un client nu simte ca are o dobanda mai mica nu se duce. In plus de asta, clientul trebuie sa faca si o cursa de obstacole pe traseul birocratic, in care i se cer si date despre ce a facut si tatal lui, eventual. Acest program, care viza vanzarea a 16.000 de masini in 2015, a reusit perfomanta sa vanda vreo 120 de bucati. Am lansat programul Rabla, care asa cum este el se apropie de vreo 20.000 de masini vandute. Deci avem pe piata doua programe: unul care isi face efectul si unul care nu poate. Am lansat programul ‘Rabla’ sa vand 25.000 de masini noi in 2015, dar pe de alta parte vin 350.000 de masini second hand. Cum se mai poate numi un astfel de program, de reimprospatare a parcului auto national?”, a afirmat Stroe.

In acelasi timp, seful ACAROM a subliniat ca reducerea TVA preconizata de la 24% la 20% nu va stimula piata de profil din Romania, iar masurile de stimulare a sectorului auto trebuie luate acum, in perioada de crestere economica.

„Sunt mai putin optimist, pentru ca n-am cum sa fiu altfel, cand vedem ca, la noua luni din 2015, la capitolul inmatriculari, la 7,7 masini second hand apare si una noua. Asta e realitatea in Romania, care, din pacate, deranjeaza pe multi (…) Parerea mea este ca la capitolul masinilor noi nu se vor vinde mai mult de 150.000 – 160.000 de unitati in 2020 (…) Reducerea TVA de la 24% la 20% nu va stimula piata. Castiga in primul rand cumparatorul, castiga producatorul, castiga statul. Nimeni nu garanteaza ca piata auto se va afla pe un trend de crestere la infinit. Daca nici in perioada asta de crestere economica nu luam niste masuri care sa stimuleze piata romaneasca pentru cei doi producatori… Masuri trebuie luate acum”, a spus presedintele ACAROM.

La 30 aprilie 2015, valoarea contractelor semnate prin intermediul programului „Prima masina” era de 100.000 de lei, potrivit MFP.

La inceputul lunii februarie, Executivul a stabilit un plafon de garantare pentru 2015 de 350 de milioane de lei pentru programul „Prima masina”. La stabilirea lui au fost luate in considerare „solicitarile venite din partea institutiilor de credit si institutiilor financiare nebancare eligibile participante in cadrul Programului”.

Persoanele care vor achizitiona un autovehicul prin programul „Prima masina” vor beneficia de o perioada de creditare de maximum 5 ani, la un cost al masinii de cel mult 50.000 lei plus TVA, si cu o dobanda subventionata in proportie de 50%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*